OLIPA RETKEN teema mikä tahansa, joskus sataa vettä, räntää tai lunta, joskus paistaa. Stubbenin G-1000 HeavyDuty Eco S -kangas hylkii huolellisesti kyllästettynä vettä.

Rinkan istuinosan kätköissä on näppärä, integroitu sadesuoja, joka estää istuinkankaan kastumisen pikkutihkuissa. Suoja on jahtikäyttöä silmällä pitäen camo-oranssi, ja se on hyvä, turvallisuutta parantava oivallus.

Pitkäkestoista, rankkaa sadetta varten meillä on istuimen etuosan säilytystaskussa iso, koko repun peittävä sadesuoja. Taskusta saa siitä aina helposti ja nopeasti esiin. Tasku on oivallinen paikka myös kännykälle.

Rinkan tasainen pohja on erinomainen etenkin pehmeillä alustoilla, koska se ei tavanomaisten reppujakkaroiden jalkojen tavoin uppoa maahan tai lumeen. Toisaalta tasainen pohja vaatii maasta 27x24 -senttisen tasaisen kohdan, jotta rinkka ei istuttaessa keiku. Maa saa olla märkäkin, sillä myösStubbenin pohja on paksua, vedenpitävää 500 D -nylonia.

Singi Stubbenin kantoviillekkeet ovat tukevat, pehmustetut ja säädettävät ja niissä on kuusi kiinnitysrenksua kannettaessa tarvittavia varusteita varten. Rintavyön korkeus- ja kiristyssäätöjen avulla rinkan saa helposti asettumaan erikokoisten ja -mallisten kantajien olkapäille.

Lantiovyötä Stubbenissamme ei ole, emmekä sitä muutaman kilon kuormilla ja suhteellisen lyhyillä kävelymatkoillamme osaa kaivatakaan. Rinkkaan voi halutessaan kiinnittää lantiovyönkin, mutta meidän tyypillisessä käytössämme sen enimmäkseen vapaana roikkuvista viillekkeistä olisi enemmän harmia kuin hyötyä.

Stubbenin tasainen, pehmustettu takaosa tuntuu selkää vasten miellyttävältä. Se on selvästi mukavampi kantaa kuin taittuvarunkoinen reppujakkara, jonka metalliputkirakenne painaa alaselkää ikävästi.

Kuten alussakin totesimme, pitkille vaelluksille ja suurille kuormille on omat, siihen tarkoitukseen varta vasten suunnitellut rinkkansa. Kuvaavaa kuitenkin on, että käytämme Stubbenia kymmeniä kertoja vuodessa, isoa Singi 48:aa ehkä kerran tai pari.

SINGI STUBBEN on taattua Fjällräveniä: toimiva, ajaton, tyylikäs ja kestävä. Olemme kuskannet sitä ja sillä paljon jo – tai vasta – pari vuotta, eikä siinä ole jälkeäkään käytöstä. Emme epäile hetkeäkään, etteikö se palvelisi kovaa käyttöämme uskollisesti vielä vuosikausia.

Fällräven Singi Stubbenin suositushinta on 279 euroa. Se on paljon rahaa, mutta kun ottaa huomioon mitä sillä rahalla saa, ei se niin paljolta enää tunnukaan.

LISÄÄ JUTTUA 

RULLAAMALLA

New image
k20_nl_pure_10x32_bur...

FJÄLLRÄVEN SINGI STUBBEN

kiinnitys.jpg

OLIPA RETKEN teema mikä tahansa, joskus sataa vettä, räntää tai lunta, joskus paistaa. Stubbenin G-1000 HeavyDuty Eco S -kangas hylkii huolellisesti kyllästettynä vettä.

Rinkan istuinosan kätköissä on näppärä, integroitu sadesuoja, joka estää istuinkankaan kastumisen pikkutihkuissa. Suoja on jahtikäyttöä silmällä pitäen camo-oranssi, ja se on hyvä, turvallisuutta parantava oivallus.

Pitkäkestoista, rankkaa sadetta varten meillä on istuimen etuosan säilytystaskussa iso, koko repun peittävä sadesuoja. Taskusta saa siitä aina helposti ja nopeasti esiin. Tasku on oivallinen paikka myös kännykälle.

Rinkan tasainen pohja on erinomainen etenkin pehmeillä alustoilla, koska se ei tavanomaisten reppujakkaroiden jalkojen tavoin uppoa maahan tai lumeen. Toisaalta tasainen pohja vaatii maasta 27x24 -senttisen tasaisen kohdan, jotta rinkka ei istuttaessa keiku. Maa saa olla märkäkin, sillä myösStubbenin pohja on paksua, vedenpitävää 500 D -nylonia.

Singi Stubbenin kantoviillekkeet ovat tukevat, pehmustetut ja säädettävät ja niissä on kuusi kiinnitysrenksua kannettaessa tarvittavia varusteita varten. Rintavyön korkeus- ja kiristyssäätöjen avulla rinkan saa helposti asettumaan erikokoisten ja -mallisten kantajien olkapäille.

Lantiovyötä Stubbenissamme ei ole, emmekä sitä muutaman kilon kuormilla ja suhteellisen lyhyillä kävelymatkoillamme osaa kaivatakaan. Rinkkaan voi halutessaan kiinnittää lantiovyönkin, mutta meidän tyypillisessä käytössämme sen enimmäkseen vapaana roikkuvista viillekkeistä olisi enemmän harmia kuin hyötyä.

Stubbenin tasainen, pehmustettu takaosa tuntuu selkää vasten miellyttävältä. Se on selvästi mukavampi kantaa kuin taittuvarunkoinen reppujakkara, jonka metalliputkirakenne painaa alaselkää ikävästi.

Kuten alussakin totesimme, pitkille vaelluksille ja suurille kuormille on omat, siihen tarkoitukseen varta vasten suunnitellut rinkkansa. Kuvaavaa kuitenkin on, että käytämme Stubbenia kymmeniä kertoja vuodessa, isoa Singi 48:aa ehkä kerran tai pari.

SINGI STUBBEN on taattua Fjällräveniä: toimiva, ajaton, tyylikäs ja kestävä. Olemme kuskannet sitä ja sillä paljon jo – tai vasta – pari vuotta, eikä siinä ole jälkeäkään käytöstä. Emme epäile hetkeäkään, etteikö se palvelisi kovaa käyttöämme uskollisesti vielä vuosikausia.

Fällräven Singi Stubbenin suositushinta on 279 euroa. Se on paljon rahaa, mutta kun ottaa huomioon mitä sillä rahalla saa, ei se niin paljolta enää tunnukaan.

New image
k20_nl_pure_10x32_bur...
kiinnitys.jpg

Jahdissa&Kalassa

Jahdissa&Kalassa vie sinut upein kuvin ja ammattikirjoittajien jutuin sinne, missä haluaisit olla - metsästämässä, kalassa, erästelemässä tai ulkoilemassa. Olemme luettavissasi missä ja milloin tahansa.
Fullscreen