METSÄHALLITUKSEN ja Zoneatlaksen tuottama sosiaalinen karttapalvelu lisää vuorovaikutusta retkeilijöiden ja Metsähallituksen välillä ja lisää osaltaan Metsähallituksen digitaalista ajantasaista asiakaspalvelua.

"Tuomalla palvelun saataville retkikohteisiin voimme tarjota isommalle yleisölle mahdollisuuden vaikuttaa Retkikompassin tulevaisuuden suuntaan", summaa Metsähallituksen kehityspäällikkö Jere Rauhala.

Kokeilujaksolla kerätään tietoa siitä, millaista palvelua ja toiminnallisuuksia käyttäjät Retkikompassilta odottavat. Käyttäjäkokemus on tärkeää palvelun lopullisessa muotoilussa.

Retkikompassi on ollut retkeilijöiden testikäytössä viime syksynä Evon ja Ruunaan retkeilyalueilla. Tältä kokeilujaksolta käyttäjiltä saatiin arvokasta palautetta, ja kompassia on jalostettu edelleen retkeilijöiden toivomaan suuntaan.

Nyt Retkikompassia voi käyttää neljällä alueella: Evon ja Ruunaan retkeilyalueilla sekä Nuuksion ja Urho Kekkosen kansallispuistoissa.

TUTUSTUIMME Retkikompassiin ja valitsimme kokeilualueeksi Urho Kekkosen kansallispuiston. Käytimme älypuhelinta, joka nykyisin lienee kaikilla kulkijoilla mukana. Sovellus toimii myös tietokoneen ruudulla.

Palvelussa voi ensisilmäyksellä nähdä koko kansallispuiston reitistön palvelut: laavut, tulipaikat, kuivakäymälät, saunat jne. Suurentamalla karttaa voi etsiä ja valita ne palvelut, jotka ovat omalla reitin varrella.

Retkikompassista löytyy muun muassa hyödyllistä ja tärkeää tietoa alkukesän tulvatilanteesta ja alueen rakennus/korjauskohteista. Muiden käyttäjien kuvat ja kommentit ovat viihdyttäviä – ja voi niistäkin toki hyötyä olla. Metsähallitus myös vastaa kulkijoiden kysymyksiin.

”Retkikompassilla voimme kokeilla kevyesti uusia asioita ja saada nopeasti palautetta luonnossa liikkujilta”, hehkuttaa uusi kesäksi maastoon jalkautuva Metsähallituksen asiakasneuvoja Leena Leppälä.

RETKIKOMPASSI tehostaa ja parantaa osaltaan digitaalista asiakaspalvelua tilanteessa, jossa retkikohteiden kävijämäärät jatkavat vuosittain kasvuaan. Palvelun avulla Metsähallitus pystyy tiedottamaan tai varoittamaan nopeasti alueen yllättävistä tilanteista, esimerkkinä kevään koronatilanteen aiheuttamat poikkeukselliset retkeilyrakenteiden sulkemiset.

Samoin alueen kävijät saavat huomionsa näkyviin kaikille avoimissa keskusteluissa ja postauksissa. Parhaimmillaan keskustelu- ja palautemahdollisuuksin pystytään parantamaan ja tehostamaan alueen asiakkaiden palvelua.

“Asiakaspalvelu digitaalisissa kanavissa korostuu jatkuvasti ja erityisesti nyt kun fyysiset asiakaspalvelupisteet ovat pandemian takia suljettuna”, Metsähallituksen erikoissuunnittelija Liisa Neuvonen toteaa.

Retkikompassia pääset käyttämään osoitteessa: www.retkikompassi.fi. Kokeilujakso Ruunaalla, Evolla, Nuuksiossa ja Urho Kekkosen kansallispuistossa jatkuu loka–marraskuulle.


LISÄÄ JUTTUA

RULLAAMALLA

METSÄHALLITUKSEN ja Zoneatlaksen tuottama sosiaalinen karttapalvelu lisää vuorovaikutusta retkeilijöiden ja Metsähallituksen välillä ja lisää osaltaan Metsähallituksen digitaalista ajantasaista asiakaspalvelua.

"Tuomalla palvelun saataville retkikohteisiin voimme tarjota isommalle yleisölle mahdollisuuden vaikuttaa Retkikompassin tulevaisuuden suuntaan", summaa Metsähallituksen kehityspäällikkö Jere Rauhala.

Kokeilujaksolla kerätään tietoa siitä, millaista palvelua ja toiminnallisuuksia käyttäjät Retkikompassilta odottavat. Käyttäjäkokemus on tärkeää palvelun lopullisessa muotoilussa.

Retkikompassi on ollut retkeilijöiden testikäytössä viime syksynä Evon ja Ruunaan retkeilyalueilla. Tältä kokeilujaksolta käyttäjiltä saatiin arvokasta palautetta, ja kompassia on jalostettu edelleen retkeilijöiden toivomaan suuntaan.

Nyt Retkikompassia voi käyttää neljällä alueella: Evon ja Ruunaan retkeilyalueilla sekä Nuuksion ja Urho Kekkosen kansallispuistoissa.

TUTUSTUIMME Retkikompassiin ja valitsimme kokeilualueeksi Urho Kekkosen kansallispuiston. Käytimme älypuhelinta, joka nykyisin lienee kaikilla kulkijoilla mukana. Sovellus toimii myös tietokoneen ruudulla.

Palvelussa voi ensisilmäyksellä nähdä koko kansallispuiston reitistön palvelut: laavut, tulipaikat, kuivakäymälät, saunat jne. Suurentamalla karttaa voi etsiä ja valita ne palvelut, jotka ovat omalla reitin varrella.

Retkikompassista löytyy muun muassa hyödyllistä ja tärkeää tietoa alkukesän tulvatilanteesta ja alueen rakennus/korjauskohteista. Muiden käyttäjien kuvat ja kommentit ovat viihdyttäviä - ja voi niistäkin toki hyötyä olla. Metsähallitus myös vastaa kulkijoiden kysymyksiin.

"Retkikompassilla voimme kokeilla kevyesti uusia asioita ja saada nopeasti palautetta luonnossa liikkujilta", hehkuttaa uusi kesäksi maastoon jalkautuva Metsähallituksen asiakasneuvoja Leena Leppälä.

RETKIKOMPASSI tehostaa ja parantaa osaltaan digitaalista asiakaspalvelua tilanteessa, jossa retkikohteiden kävijämäärät jatkavat vuosittain kasvuaan. Palvelun avulla Metsähallitus pystyy tiedottamaan tai varoittamaan nopeasti alueen yllättävistä tilanteista, esimerkkinä kevään koronatilanteen aiheuttamat poikkeukselliset retkeilyrakenteiden sulkemiset.

Samoin alueen kävijät saavat huomionsa näkyviin kaikille avoimissa keskusteluissa ja postauksissa. Parhaimmillaan keskustelu- ja palautemahdollisuuksin pystytään parantamaan ja tehostamaan alueen asiakkaiden palvelua.

"Asiakaspalvelu digitaalisissa kanavissa korostuu jatkuvasti ja erityisesti nyt kun fyysiset asiakaspalvelupisteet ovat pandemian takia suljettuna", Metsähallituksen erikoissuunnittelija Liisa Neuvonen toteaa.

Retkikompassia pääset käyttämään osoitteessa: www.retkikompassi.fi. Kokeilujakso Ruunaalla, Evolla, Nuuksiossa ja Urho Kekkosen kansallispuistossa jatkuu loka-marraskuulle.


Lisätietoja

Jahdissa&Kalassa on ilmainen, korkealuokkainen outdoor-media netissä. Lukeminen on helppoa ja täysin vapaata - ei rekisteröitymistä tai sitoutumista!

Ota meihin yhteyttä

Voit lähettää sähköpostia osoitteeseen toimitus@jahdissa.fi tai lähettää yksityisviestin Facebookissa @jahdissakalassa. Toimituksellisissa asioissa voit soittaa Jussi Lähdesmäelle 040 8291603. Kaupallisissa asioissa sinua palvelee Jari Nivala 050 3854369.
Please enter your name
Please enter a correct e-mail address
Please enter a comment
Thank you! Your message has been sent.
Something went wrong while submitting the form. Try again.

Jaa kaverille

Forward this page by e-mail or share it directly on social media.

Hae tästä julkaisusta

Lisää hakusanoja sivun löytämiseksi tästä julkaisusta.
Minimal length to search is 3 characters

Jahdissa&Kalassa

Jahdissa&Kalassa vie sinut upein kuvin ja ammattikirjoittajien jutuin sinne, missä haluaisit olla - metsästämässä, kalassa, erästelemässä tai ulkoilemassa. Olemme luettavissasi missä ja milloin tahansa.
Fullscreen