Jahdissa&Kalassa

Jahdissa&Kalassa vie sinut upein kuvin ja ammattikirjoittajien jutuin sinne, missä haluaisit olla - metsästämässä, kalassa, erästelemässä tai ulkoilemassa. Olemme luettavissasi missä ja milloin tahansa.

MAASTURIMALLIN Volvomme on tietenkin nelivetoinen. BorgWarner-järjestelmään ja Instant traction –tekniikkaan pohjautuva järjestelmä pitää auton kuivalla kelillä lähes etuvetoisena ja tarvittaessa välittää sitten nopeasti voimaa siihen nurkkaan, jossa sitä tarvitaan.

Todella liukasta tienpintaa emme tällä kertaa löytäneet, mutta muista Volvon malleista tiedämme, että kyseinen nelivetoratkaisu toimii erinomaisesti.

Monessa niin sanotussa katumaasturissa on, toisin kuin voisi tai pitäisi olla, melko onneton maavara. Tässä Volvossa maavaraa on 211 millimeriä, ja se on tässä luokassa paljon. Mikään oikea kovan luokan maasturihan tämä(kään) Volvo ei ole, mutta kun sen lähestymiskulma on 21,7 astetta ja jättökulmakin 30,4 astetta, sillä kyllä pääsee mökkitietä haastavampaankin paikkaan.

Volvo XC 40 on hieno ja moderni maasturi. Se liikuttaa pariskuntaa tai pientä perhettä mukavasti ja turvallisesti maantiellä, kaupungissa ja eräharrastuksissa. Siinä on itseään isompi tuntuma ja kyyti, vaikka taksin tiloja se ei tarjoakaan. Omassa luokassaan, ja monissa muissakin luokissa, se on kaikessa hyvä.

Mutta niin sen pitääkin olla hyvä, sillä edullisinkin etuvetomalli (T3) maksaa lähes 40 000 euroa. Edullisin nelivetoinen XC 40 (D3) maksaa yli 47 000 euroa ja koeajamamme, hyvin varusteltu auto 64 000 euroa.

LISÄTIETOA

Sillä kyllä pääsee mökkitietä haastavampaankin paikkaan."

 

"

LISÄÄ JUTTUA

RULLAAMALLA

VOLVO XC 40 AWD


VOLVO XC40 D4 AWD R-Design aut
Iskutilavuus: 1 969 cm3
Teho: 190 hv / 4 000 kierr/min
Vääntö: 400 Nm / 1 750-2 500 kierr/min
Paino: 1684 kg
Tavaratila: 460 l
Vetokyky max: 2 100 kg
Pit/lev/kork/aks.väli: 4425/ 1863/1652/ 2702 mm
Kiihtyvyys 0-100km/h: 7.9 s
Huippunopeus: 210 km/h
Kulutus: 5.1 l
Päästöt: 135 g/km

Maasturimallin Volvomme on tietenkin nelivetoinen. BorgWarner-järjestelmään ja Instant traction –tekniikkaan pohjautuva järjestelmä pitää auton kuivalla kelillä lähes etuvetoisena ja tarvittaessa välittää sitten nopeasti voimaa siihen nurkkaan, jossa sitä tarvitaan.

Todella liukasta tienpintaa emme tällä kertaa löytäneet, mutta muista Volvon malleista tiedämme, että kyseinen nelivetoratkaisu toimii erinomaisesti.

Monessa niin sanotussa katumaasturissa on, toisin kuin voisi tai pitäisi olla, melko onneton maavara. Tässä Volvossa maavaraa on 211 millimeriä, ja se on tässä luokassa paljon. Mikään oikea kovan luokan maasturihan tämä(kään) Volvo ei ole, mutta kun sen lähestymiskulma on 21,7 astetta ja jättökulmakin 30,4 astetta, sillä kyllä pääsee mökkitietä haastavampaankin paikkaan.

Volvo XC 40 on hieno ja moderni maasturi. Se liikuttaa pariskuntaa tai pientä perhettä mukavasti ja turvallisesti maantiellä, kaupungissa ja eräharrastuksissa. Siinä on itseään isompi tuntuma ja kyyti, vaikka taksin tiloja se ei tarjoakaan. Omassa luokassaan, ja monissa muissakin luokissa, se on kaikessa hyvä.

Mutta niin sen pitääkin olla hyvä, sillä edullisinkin etuvetomalli (T3) maksaa lähes 40 000 euroa. Edullisin nelivetoinen XC 40 (D3) maksaa yli 47 000 euroa ja koeajamamme, hyvin varusteltu auto 64 000 euroa.

LISÄTIETOA

VOLVO XC 40 AWD

Iskutilavuus: 1 969 cm3
Teho: 190 hv / 4 000 kierr/min
Vääntö: 400 Nm / 1 750-2 500 kierr/min
Paino: 1684kg
Tavaratila: 460l
Vetokyky max: 2 100 kg
Pit.lev.kork.aks.väli: 4425, 1863,1652, 2702 mm
Kiihtyvyys 0-100km/h: 7.9s
Huippunopeus: 210 km/h
Kulutus (valm.ilm): 5.1l
Päästöt:135g/km