Jahdissa&Kalassa

Jahdissa&Kalassa vie sinut upein kuvin ja ammattikirjoittajien jutuin sinne, missä haluaisit olla - metsästämässä, kalassa, erästelemässä tai ulkoilemassa. Olemme luettavissasi missä ja milloin tahansa.

OUTDOOR-elämäntapa tulee kaupunkiympäristöönkin, sen voi jokainen helposti havaita. Eikä se mikään ihme ole. Eränkäyntiin suunnitellut vaatteet ovat hyvännäköisiä, huolella mietittyjä ja tehty toimimaan sateessa, pyryssä ja tuiskussa – ja samanlaisia olosuhteita on tarjolla kaupungissakin.

”Sastan laatu tunnetaan, mutta se on mielletty vanhojen miesten merkiksi. Laatu, kestävyys ja vastuullisuus ovat valttejamme ja uusilla, vanhojen rinnalle kehitetyillä malleillamme ja materiaaleillamme puhuttelemme nuorempiakin käyttäjiä. Emme kuitenkaan tingi siitä, että katu-uskottavuus tulee aidon uskottavuuden kautta.”

”Olemme varmasti oikealla tiellä, mutta on oltava kärsivällinen, mikään ei tapahdu hetkessä”, linjaa noin 2,35 miljoonaa euroa viime vuonna vaihtaneen yhtiön toimitusjohtaja.

SASTA tähyää kotimaan markkinoiden lisäksi myös ulkomaille, jossa sillä on vielä varsin pieni markkina-asema. Oudoor-elämäntapa on globaali-ilmiö ja se palvelee Sastaakin.

”Sekin auttaa meitä, että maailmalla on pitempään ihannoitu Pohjoismaita ja pohjoismaista elämäntapaa laajemminkin – nyt viime vuosina tämä spottivalo on hiukan siirtynyt enemmän Suomen päälle, Suomi ja suomalaisuus kiinnostavat aivan uudella tavalla.”

Latvala on kertonut tarinaansa ja ajatuksiaan monille ja monet kerrat, mutta hänen intonsa kertoa ei ole sammunut. Miehen ajatuksia kuuntelisi mielellään pitempäänkin, mutta illansuussa on aika lopettaa. Perheenisän on lähdettävä valmistamaan ruokaa 6- ja 8-vuotiaille tyttärilleen. Vaimon kanssa on sovittu niin. Perheen koti sijaitsee vain minuutin ja kymmenen sekunnin matkan päässä Latvalan työpaikalta.

”Jos oikein kiirehdin”, Latvala hymähtää.


LISÄÄ JUTTUA 

RULLAAMALLA

OUTDOOR-elämäntapa tulee kaupunkiympäristöönkin, sen voi jokainen helposti havaita. Eikä se mikään ihme ole. Eränkäyntiin suunnitellut vaatteet ovat hyvännäköisiä, huolella mietittyjä ja tehty toimimaan sateessa, pyryssä ja tuiskussa – ja samanlaisia olosuhteita on tarjolla kaupungissakin.

”Sastan laatu tunnetaan, mutta se on mielletty vanhojen miesten merkiksi. Laatu, kestävyys ja vastuullisuus ovat valttejamme ja uusilla, vanhojen rinnalle kehitetyillä malleillamme ja materiaaleillamme puhuttelemme nuorempiakin käyttäjiä. Emme kuitenkaan tingi siitä, että katu-uskottavuus tulee aidon uskottavuuden kautta.”

”Olemme varmasti oikealla tiellä, mutta on oltava kärsivällinen, mikään ei tapahdu hetkessä”, linjaa noin 2,35 miljoonaa euroa viime vuonna vaihtaneen yhtiön toimitusjohtaja.

SASTA tähyää kotimaan markkinoiden lisäksi myös ulkomaille, jossa sillä on vielä varsin pieni markkina-asema. Oudoor-elämäntapa on globaali-ilmiö ja se palvelee Sastaakin.

”Sekin auttaa meitä, että maailmalla on pitempään ihannoitu Pohjoismaita ja pohjoismaista elämäntapaa laajemminkin – nyt viime vuosina tämä spottivalo on hiukan siirtynyt enemmän Suomen päälle, Suomi ja suomalaisuus kiinnostavat aivan uudella tavalla.”

Latvala on kertonut tarinaansa ja ajatuksiaan monille ja monet kerrat, mutta hänen intonsa kertoa ei ole sammunut. Miehen ajatuksia kuuntelisi mielellään pitempäänkin, mutta illansuussa on aika lopettaa. Perheenisän on lähdettävä valmistamaan ruokaa 6- ja 8-vuotiaille tyttärilleen. Vaimon kanssa on sovittu niin. Perheen koti sijaitsee vain minuutin ja kymmenen sekunnin matkan päässä Latvalan työpaikalta.

”Jos oikein kiirehdin”, Latvala hymähtää.