Jahdissa&Kalassa

Jahdissa&Kalassa vie sinut upein kuvin ja ammattikirjoittajien jutuin sinne, missä haluaisit olla - metsästämässä, kalassa, erästelemässä tai ulkoilemassa. Olemme luettavissasi missä ja milloin tahansa.

KOAJOMME osui todellisiin talviolosuhteisiin. Saimme maistella RAV4:n sekä paukkupakkasessa että ankarassa lumituiskussa. Koeajoautomme oli etuvetoinen ja koeajopäivien poikkeukselliseen keliin neliveto olisi kiistatta sopinut paremmin. RAV4:n nelivetoisia malleja saadaan kuitenkin odottaa pidemmälle kevääseen.

Autoliikkeen pihassa meitä odotti modernisti kulmikas ja massiivinen, mutta silti sopusuhtaisen näköinen katumaasturi. Isot 225/60R18 -pyörät ja 19 sentin maavara viimeistelevät järeämuotoisen auton sopusuhtaisen vaikutelman.

RAV4 on 4,6 metriä pitkä, 185,5 senttiä leveä ja 168,5 senttiä korkea, eli se on - edellistä mallia hitusen lyhyempänäkin - edelleen reilusti keskikokoinen auto. Se näyttää vielä itseään isommalta.

Japanilainen muotokieli on rohkeaa ja reippaan häpeilemätöntä. Vanhan liiton kuljettaja jopa hätkähtää avaruusvaikutelmaa, mutta pitää silti näkemästään.

Kuljettajan oven takaa aukeaa ohjaamo, joka noudattelee ulkokuoren kulmikasta ja jykevää muotoilua. Style-varusteluun kuuluvat istuimet, jotka on päällystetty luistamattomalla, lujanoloisella kankaalla.

KATUMAASTURIT on nimetty turhakkeiksi, aivan turhaan. Niissä on näet paljon hyvää. Korkeus on yksi hyvä asia. Ylhäältä näkee paremmin.

RAV4:ään on helppo nousta istumaan ja istuma-asento on kuin ryhdikkään tuolimainen, kun jalat laskeutuvat mukavasti alas. Väite, että katumaastureissa istutaan polvet korvissa, on pötypuhetta.

Ohjauspyörälle ja kuljettajan istuimelle on manuaaliset säädöt. Hyvä, ryhdikkään pysty ajoasento löytyy helposti. Suhteellisen miedosti muotoiltu istuin on tilava, ja huomasimme, että siinä viihtyy tarvittaessa pitkään.

Etumatkustamon tunnelma on avara ja korkean kojelaudan ansiosta samalla suojaisa ja turvallinen. Takana on runsaasti tilaa kaikissa suunnissa, oikeasti kolmellekin ihmiselle. Lisäksi takamatkustajia hemmotellaan erillisillä kyynärkotelon takaosaan sijoitetuilla lämpösuuttimilla ja kahdella USB-portilla.

Takamatkustajamme kiitteli tilojansa avariksi, viihtyisiksi - ja lämpimiksi. Lämmöstä täytyy antaa kiitosmaininta toki koko matkustamolle. Lämpöä oli riittävästi ja tasaisesti kaikissa olosuhteissa, ja nopeasti. Myös kaikki ikkunat pysyivät kirkkaina. Lisäkiitoksen aihe on lämmitettävä ohjauspyörä, joka tuntuu kylmään autoon istuttaessa kuljettajan käteen todella miellyttävältä.

LISÄÄ JUTTUA

RULLAAMALLA

TOYOTA RAV4 HYBRID

KOAJOMME osui todellisiin talviolosuhteisiin. Saimme maistella RAV4:n sekä paukkupakkasessa että ankarassa lumituiskussa. Koeajoautomme oli etuvetoinen ja koeajopäivien poikkeukselliseen keliin neliveto olisi kiistatta sopinut paremmin. RAV4:n nelivetoisia malleja saadaan kuitenkin odottaa pidemmälle kevääseen.

Autoliikkeen pihassa meitä odotti modernisti kulmikas ja massiivinen, mutta silti sopusuhtaisen näköinen katumaasturi. Isot 225/60R18 -pyörät ja 19 sentin maavara viimeistelevät järeämuotoisen auton sopusuhtaisen vaikutelman.

RAV4 on 4,6 metriä pitkä, 185,5 senttiä leveä ja 168,5 senttiä korkea, eli se on - edellistä mallia hitusen lyhyempänäkin - edelleen reilusti keskikokoinen auto. Se näyttää vielä itseään isommalta.

Japanilainen muotokieli on rohkeaa ja reippaan häpeilemätöntä. Vanhan liiton kuljettaja jopa hätkähtää avaruusvaikutelmaa, mutta pitää silti näkemästään.

Kuljettajan oven takaa aukeaa ohjaamo, joka noudattelee ulkokuoren kulmikasta ja jykevää muotoilua. Style-varusteluun kuuluvat istuimet, jotka on päällystetty luistamattomalla, lujanoloisella kankaalla.

KATUMAASTURIT on nimetty turhakkeiksi, aivan turhaan. Niissä on näet paljon hyvää. Korkeus on yksi hyvä asia. Ylhäältä näkee paremmin.

RAV4:ään on helppo nousta istumaan ja istuma-asento on kuin ryhdikkään tuolimainen, kun jalat laskeutuvat mukavasti alas. Väite, että katumaastureissa istutaan polvet korvissa, on pötypuhetta.

Ohjauspyörälle ja kuljettajan istuimelle on manuaaliset säädöt. Hyvä, ryhdikkään pysty ajoasento löytyy helposti. Suhteellisen miedosti muotoiltu istuin on tilava, ja huomasimme, että siinä viihtyy tarvittaessa pitkään.

Etumatkustamon tunnelma on avara ja korkean kojelaudan ansiosta samalla suojaisa ja turvallinen. Takana on runsaasti tilaa kaikissa suunnissa, oikeasti kolmellekin ihmiselle. Lisäksi takamatkustajia hemmotellaan erillisillä kyynärkotelon takaosaan sijoitetuilla lämpösuuttimilla ja kahdella USB-portilla.

Takamatkustajamme kiitteli tilojansa avariksi, viihtyisiksi - ja lämpimiksi. Lämmöstä täytyy antaa kiitosmaininta toki koko matkustamolle. Lämpöä oli riittävästi ja tasaisesti kaikissa olosuhteissa, ja nopeasti. Myös kaikki ikkunat pysyivät kirkkaina. Lisäkiitoksen aihe on lämmitettävä ohjauspyörä, joka tuntuu kylmään autoon istuttaessa kuljettajan käteen todella miellyttävältä.

JUTTU JATKUU SEURAAVALLA AUKEAMALLA